De Audi R8 V10 RWS wordt namelijk in een beperkte oplage van 999 genummerde exemplaren gebouwd, als Coupé en Spyder. Herkennen doe je hem aan de zwarte accenten op het koetswerk en optioneel aan de rode streep die van voor naar achter over datzelfde koetswerk loopt. Die knipoogt naar het circuitmodel, de R8 LMS GT4.
Nog steeds atmosferisch
Centraal achterin stoppen de Duitse ingenieurs nog steeds de atmosferische 5.2 FSI V10. Dat blok is goed voor een vermogen van 540 pk en een maximumkoppel van 540 Nm. De 50 kilogram lichtere RWS (de Spyder is 40 kilogram lichter dan het Quattro-model) sprint daarmee in 3,7 seconden naar 100 km/u (3,8 seconden voor de Spyder) en haalt een topsnelheid van 320 km/u (318 km/u voor de Spyder).
Vanaf de herfst
Deze Audi R8 V10 RWS (voor Rear Wheel Series) is vanaf deze herfst bestelbaar en staat vanaf het voorjaar van 2018 in de showroom. De Coupé heeft een vanafprijs van € 142.900, de Spyder begint vanaf € 156.900.