Ondanks de dalende conjunctuur zijn de ultrasportieve RS-modellen van Audi nog steeds erg in trek. We herinneren ons zeker de RS3, de RS4, RS6 en recent nog de nieuwe TT-RS. Deze laatste komt exclusief met de fabuleuze 5-cilinder.
Minimum 300 pk
De ingenieurs van Ingolstadt kennende zou het ons verbazen dat deze motor enkel onder de kap van de TT blijft. Een verantwoordelijke van het merk gaf trouwens onlangs toe dat de constructeur overweegt om de motor onder kap van de Audi A3 te lepelen. Met een ultrakrachtige RS3 als gevolg. De geblazen 5-cilinder van 2,5 liter levert dan minimaal 300 pk ! De hiërarchie moet immers gerespecteerd worden en de TT RS moet met zijn 340 pk toch wat meer vermogen behouden.
Zwaargewichten !
Deze motorisatie zou er moeten voor zorgen dat de A3 weer in de top van het segment kan meespelen. Onlangs was er immers BMW die hun 135i coupé van een zescilinder van 306 pk voorzagen. Maar bij Audi is de Quattro uiteraard serie !