Een conceptcar die op de openbare weg was beland, zo werd de eerste Audi TT gezien. De sportiviteit zat meer vanbuiten dan vanbinnen wegens het onderstel van de Golf IV, maar dat stond het commerciële succes niet in de weg. De TT brak alle verkoopverwachtingen. Dankzij het ronde koetswerk, het goed bestudeerde interieur en de traditionele Audi-kwaliteit werd hij erg geliefd in trendy milieus.

Sportiever

Bij het tweede model werden de lijnen strakker en moderner. Deze keer was er ook echt sprake van sportiviteit, dankzij een veel dynamischer onderstel. Er verscheen zelfs een beresterke topversie, de RS, aangedreven door een vijfcilinder met 340 pk. Voor het eerst was er ook een TT met dieselmotor, de TDI met 170 pk.

2013

Om de derde generatie in detail te leren kennen, moeten we wachten tot 2013. De lijnen ogen nog nerveuzer en de mooie rondingen van weleer maken plaats voor een hoekiger en strakker koetswerk. We vinden er ook de ronde voorvleugels in terug. Opgelet, de foto is nog maar een computerimpressie van hoe hij er zou kunnen uitzien. Onder de motorkap is de grote vraag of er al dan niet een hybride komt.