Voor 2009 gaat Bentley het Flying Spur gamma aanpassen. De wijzigingen bestaan uit enkele nieuwe uitrustingen (zoals een adaptieve snelheidsregelaar met een “volg tot stop” functie, een geluidsinstallatie van 1100 Watt van Naim, …, nog meer comfort (akoestische isolatie en nieuwe ophanging) en een uitgebreid personalisatieprogramma (kleuren, zetelbedekking, …)

Het zal misschien wat iconoclastisch klinken, maar een facelift bij Bentley komt overeen met hetzelfde principe als facelift van eender welke anonieme berline. Hier en daar een bijgewerkt koetswerk, nieuw radiatorrooster, enkele bijkomende uitrustingen en een modernisatie. Uiteraard is het niveau van de facelift niet altijd van hetzelfde niveau, remschijven in carbon, ESP sport instelling, een nieuwe uitlaat en de nieuwe stuurbekrachtiging moeten het geheel dynamischer maken.

Het neusje van de zalm is zonder twijfel de Speed versie die, net zoals de Continental GT, de coupé dus, meer vermogen krijgt en nu over zo’n 610 pk en 750 Nm koppel mag beschikken. Met een topsnelheid van 322 km/u en een sprint van 0 tot 100 km/u in 4.5 seconden is dit één van de snelste berlines ter wereld. Zoals eerder vermeld valt er aan de buitenkant maar weinig op te merken van de facelift. Binnenin werd voor een specifiek interieur gezorgd met een nieuw stuurwiel, een dashboard in aluminium en lichtmetalen pedalen.