Terwijl de 4-Serie Cabriolet zijn inzittenden beschermt met een hard plooidak, is dat bij de 2-Serie van stof. De voordelen? Het is compact en licht, opent in slechts twintig seconden al rijdend tot 50 km/u.

Ruimer?

Met een lengte die 7 cm groeide (4,432 m in totaal) is de 2-Serie Cabriolet ruimer voor de passagiers dan de 1-Serie Cabriolet. Geen overbodige luxe, zullen de kenners zeggen. Maar dat is niet de enige winst, want BMW belooft meer kofferruimte: 335 liter met de kap op zijn plaats en 280 liter als het is samengeplooid.

Motoren

Het gamma start met de nieuwe tweeliter diesel met 190 pk. Momenteel is dit het enige beschikbare dieselblok. Liefhebbers van benzinemotoren worden bediend door de 220i en 228i met respectievelijk 184 en 245 pk. Vind je een viercilinder te gewoon, dan is er nog de M235i met de uitstekende zescilinder-in-lijn die 326 pk ontwikkelt. De 2-Serie Cabriolet wordt op de achterwielen aangedreven.

Technologie

Het multimediasysteem, een nieuwe specialiteit van BMW, werd verfijnd en heeft voor het eerst navigatie die automatisch geüpdatet wordt. Een geïntegreerde sim-kaart zorgt ook voor een internetverbinding, waardoor je apps zoals Facebook en Twitter kunt gebruiken.