De 5-Serie komt langzaam maar zeker aan de helft van zijn carrière. Het is dus tijd voor een kleine facelift, naar het voorbeeld van zijn voornaamste rivaal, de Mercedes E-Klasse. Alle modellen zijn betrokken, van de sedan tot de Touring, de GT en de M5.
Zeer discrete lifting
In tegenstelling tot Mercedes, dat de neus van de E-Klasse helemaal omgooit, blijven de aanpassingen bij BMW beperkt. De koplampen (standaard xenon, led in optie) en de bumpers van de GT werden herzien, en dat is bijna alles. De belangrijkste veranderingen zijn niet zichtbaar aan de buitenkant: de koffer groeide tot 500 liter in de GT (+ 60 liter).
Euro 6
Alle motoren voldoen voortaan aan de zeer strenge Euro 6-normen. Voor fijnproevers is er een 550i V8 met 450 pk. Interessanter voor onze markt, is de komst van een 518d, waarvan de tweeliter diesel 143 pk levert. Tot slot werd de hybrideversie helemaal herzien en verbeterd.
M5
Ook het topmodel is weer mee met de tijd. De 4.4 V8 van de M5 levert 560 pk of – wat nieuw is – 575 pk in combinatie met het Competition-pakket.