Bruno Wouters

13 JUL 2010

BMW K 1600 GT & GTL: meer details!


De Duitse constructeur liet met het Concept 6 zowat iedereen watertanden. Ondanks de grote afmetingen bleven de liefhebbers dromen van een zescilinder in lijn. BMWis dé expert in zescilinders in de autobouw en heeft een pak ervaring rijker in de F1. De partner bij uitstek dus voor de verdere ontwikkeling van dit motorblok.

Compact

Bij de ontwikkeling van dit motorblok werd duidelijk rekening gehouden met de afmetingen. Het resultaat is een motorblok van amper 56 cm breed. Hij beschikt over een vermogen van 160 pk aan 7.500 tr/min, wat niet overdreven veel is, maar hij beschikt vooral over een koppel van 175 Nm aan 5.000 tr/min, waarbij 70% van dat koppel al beschikbaar is van 1.500 tr/min.

Technologie

BMW gaat met dit model echt tot het uiterste met een technologische uitrusting van topkwaliteit: elektronische gashendel, Rain, Road en Dynamic instellingen, ESA II elektronisch regelbare ophanging, TFT controlescherm van 5.7”, ingebouwd audiosysteem met aansluiting voor het navigatiesysteem, iPod, MP3, USB en Bluetooth. Het chassis maakt gebruik van de heel doeltreffende Duolever en Paralever ophangingen en is voorzien van een kardan.

GT & GTL

De GT en GTL verschillen van elkaar door hun zithouding. Bij de GT is die dynamischer en actiever, bij de GTL ligt het accent op het comfort met een rechtere houding en aangepaste voetsteunen en stuur, een langer zadel voor de passagier met een standaard bijgeleverde topcase.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie