De Duitsers doen het graag op hun eigen manier. Een M3 pick-up? Het zou een mooie aprilvis geweest zijn, maar bij BMW zijn ze zo gek om de auto ook daadwerkelijk te bouwen. Er bestaat dus echt een pick-upversie van de razendsnelle M3.

Technisch bijna onveranderd

Onder de motorkap ligt nog altijd de vierliter V8 met 420 pk. De grootste verandering is de ophanging achteraan, die nu een lading van 450 kg kan torsen. De praktische laadbak wordt afgedekt met panelen uit inox. Zelfs een trekhaak misstaat niet op deze M3, die plots een utilitaire roeping heeft gekregen. Dit is de eerste M3 die een aanhangwagen kan trekken. Het toppunt van het spektakel is het targadak dat je kan verwijderen.

BMW heeft nog geen prestaties vrijgegeven, maar deze pick-up zou 300 km/u halen op de Nürburgring. Meer dan genoeg om wat compost of de kast van grootmoeder te vervoeren.

Geen primeur

Verrassend is dat BMW niet aan proefstuk toe is. In de jaren tachtig ontwikkelde het Duitse merk al een gelijkaardige auto op basis van de M3 van de eerste generatie, met onder de motorkap een viercilinder.

De M3 pick-up wordt ingeschreven als bedrijfsvoertuig. Een bedrijfsauto die zo veel sportieve harten beroert, is zelden gezien.