Al drie jaar maakt de mastodont X6 indruk met zijn stevige carrure. De SUV met coupélook lokt verdeelde meningen uit, maar wordt daarom niet minder verkocht (150.000 exemplaren tot nu toe). Het is nu tijd voor een kleine facelift.
Subtiele aanpassingen
De aanpassingen zijn miniem, je krijgt niet meteen de indruk dat BMW de grote middelen heeft bovengehaald om de X6 weer bij de tijd te brengen. Het begint met de voorkant, waar het radiatorrooster, de bumper en de mistlampen herzien werden. Het doel? De X6 visueel breder maken, voor het geval je hem nu een kleine puppy zou vinden ... De velgen en kleuren werden ook vernieuwd.
Led-party
De grootste aanpassing betreft de lichtblokken voor en achter. De koplampen kunnen nu led-technologie gebruiken, een optie die de standaard xenonkoplampen vervangt en zowel de verlichting als de levensduur verbetert. Ook achteraan gebruiken de lichten leds.
BluePerformance
Het motorengamma verandert niet en bestaat uit benzines die 306 tot 407 pk ontwikkelen en diesels met 245 tot 306 pk. De instapdiesel kan genieten van de BMW BluePerformance-technologie, die met het AdBlue-additief stikstofoxiden in de uitlaatgassen vermindert. Zo voldoet de X6 nu al aan de Euro 6-uitstootnorm die in 2014 in werking treedt.
M
Er is natuurlijk ook sprake van sportiviteit. Met de M-badge op de voorvleugels verandert de X6 in een reuzekatapult. De X6 M verbrandt nog altijd benzine middels een V8 biturbo, opgevoerd tot 555 pk. Helemaal nieuw is de M-dieselversie (M50d) met een 3.0 zescilinder, 3 turbo's en 381 pk.