De Maleisische constructeur Bufori mengt met de Geneva verschillende stijlen. De barok ogende berline werd genoemd naar de stad waar hij geboren werd. Rank en gestrekt is hij niet, gewaagd zeker wel. Mooi? Aan jullie de keuze.

Barrok

Het gekunstelde koetswerk van deze berline verbaast ons. Eén zaak is zeker: de Bufori passeert niet onopgemerkt. De gestrekte en ronde spatborden contrasteren met de lange en rechthoekige motorkap. De achterdeuren die in de tegenovergestelde richting openen herinneren aan Rolls-Royce, terwijl de achterkant trekjes heeft van een Morgan. De velgen kregen een zo groot mogelijke diameter. Echte blin bling, met al die versieringen.

Dikke V8

Onder de kap vinden we de vertrouwde Hemi-V8, die onveranderd van Chrysler stamt. Uit een cilinderinhoud van 6,1 liter puurt hij 430 pk. Het vermogen wordt enkel via een automatische versnellingsbak naar de achterwielen versluisd. De techniek is bekend en degelijk, maar ook dorstig en niet echt aangepast aan de tijdsgeest.
Uitrusting
De beschikbare uitrusting verrast nog het meest. Bufori zweert bij hightech en voorziet zijn berline van snufjes die we normaliter alleen op Europese topmodellen terugvinden. Behalve de traditionele rijhulpsystemen, krijgt de Geneva ook nog remkrachtverdeling in bochten, een antislipregeling en adaptieve cruise control, die automatisch de afstand bewaart tot de voorligger.
Ook de moeite waard is het ‘Thermal Imaging Night Vision’, een nachtcamera die voetgangers en voorwerpen herkent tot op een afstand van 300 meter. Lane Departure Warning herkent de rijstroken en waarschuwt de bestuurder met een lichtsignaal als hij dreigt af te wijken. Helemaak te gek zijn dan de optionele espressomachine en de waterkoker voor de thee. Jawel!

Over de prijs is nog niets geweten, maar vanaf deze zomer start de commercialisering. Voor Europa voorziet Bufori maar een paar exemplaren. De Bufori bouwen is trouwens een werk van lange adem. Het verloopt in 24 fases en vergt ongeveer 6.000 werkuren.