“We geloven dat onze technische kennis en de vele gegevens verzameld bij duizenden klanten ons in staat stellen om nu de beste plug-inhybride van de wereld te presenteren.” Dat is het gewaarde en beloftevolle discours van Alan Batey, president van General Motors Noord-Amerika.
De auto werd helemaal vernieuwd, te beginnen met de twee elektromotoren. Die zijn lichter en halen een 12 procent hoger rendement. De Volt is steviger en lichter. Hij presteert beter dan zijn voorganger (vooral bij acceleraties) en haalt een betere autonomie. Chevrolet kondigt tot 80 km aan in de elektrische modus en 640 km in de gecombineerde modus. Als de batterijen uitgeput zijn, worden ze opnieuw opgeladen door een verbrandingsmotor (voortaan een zuinigere 1.5 benzinemotor).
De Volt zou ook stiller, beter uitgerust en ruimer zijn. Hij wordt verkocht in de Verenigde Staten, maar hoe zit het in Europa? Het duo Volt/Ampera heeft de doelstellingen niet bereikt, we kunnen ons dan ook moeilijk voorstellen dat General Motors dit wil herhalen. Maar wie weet?