Citroën presenteert de Aircross op het salon van Sjanghai en heeft wereldwijde plannen met dit model. Wellicht is deze Aircross een voorsmaakje van de opvolger van de C4 Aircross.

Alloybumps

Origineel aan het koetswerk zijn de stootkussens aan de zijkant. Geen plastic airbumps zoals bij de C4 Cactus maar zogeheten alloybumps die bestaan uit een honingraatstructuur in absorberend aluminiumschuim, een licht materiaal dat uit de wereld van de autosport komt.

Reiswereld

De aankleding van het interieur is geïnspireerd door de wereld van reizen en bagage. Zo worden riemen als handgrepen gebruikt op de deuren of de console en plaatst Citroën vier king size-zetels. Elke zetel is uitgerust met luidsprekers en microfoons om het contact tussen de reizigers te vergemakkelijken.

De Aircross heeft ook twee HD-schermen (12 duim), waarvan één mobiel en gemotoriseerd is. Het staat op een rail een wordt dankzij een sensor na een eenvoudige handbeweging naar de passagier gericht. Beide schermen kunnen ook samensmelten tot één groot scherm.

Plug-inhybride

De elektromotor aan de achteras (95 pk) geraakt 50 km ver en wordt geholpen door een 1.6 THP benzinemotor met een vermogen van 218 pk, die de fakkel overneemt op de snelweg.