Dit concept is een vaste klant op autosalons. Onze eerste ontmoeting met dit concept, in Frankfurt, deed ons meteen terugdenken aan een zekere 2PK … Op het autosalon van Parijs werd uiteindelijk bekend gemaakt dat de productie van het concept opgestart zal worden.

Alleen het essentiële

De toepassing van ecologische technologieën en zijn look lagen aan de basis bij de ontwikkeling van dit concept. Dat wil zeggen dat Citroën afstand heeft gedaan van een aantal accessoires en gadgets die niet noodzakelijk zijn. Zelf voor de bouw van dit nieuw model hebben ze het simpel gehouden door zo weinig mogelijk onderdelen te gebruiken. Zo bestaat het interieur uit slechts 200 onderdelen, dat is zowat de helft van een normale berline met vergelijkbare afmetingen.

Motorkeuze

Om hun concept aan te drijven moet Citroën nog een keuze maken uit drie mogelijkheden:

1.       De toekomstige kleine 3 cilinder met een inhoud van 1 liter dat door PSA en BMW ontwikkeld zal worden.

2.       Een hybride technologie met een brandstofmotor in combinatie met een elektrische motor.

3.       Een elektrische motor alleen. Met deze configuratie zou de autonomie beperkt blijven (150 km), maar met het voordeel dat hij niet zal vervuilen. De Lithium-ion batterijen zouden hem moeten toelaten om een topsnelheid van ongeveer 110 km/u te halen.