Toen Christophe Ragonig en Arnaud Dellicour beslisten om eens van binnenuit een rally te beleven, kozen ze niet voor de gemakkelijkheidsoplossing, want hun keuze viel meteen op de erg moeilijke Condroz Rally. De advocaat die wekelijks een juridische bijdrage levert in het programma en de presentator van Drive In op Bel RTL beseften dat ze niet moesten mikken op toptijden: "De snelste tijden in R1 lieten we over aan onze teamgenoot bij MY Racing, Kevin Demaerschalk," vertelt Christophe. "We hadden elke proef maar één keer verkend. We hadden geen tijd meer voor een tweede passage om de nota's te controleren. Daarom was het verstandig om niet te hard van stapel te lopen. We wilden stelselmatig het ritme verhogen op basis van de raad die we kregen van het team. Naarmate de wedstrijd vorderde, durfde ik meer in de koorden te duiken. Dat was ook noodzakelijk..."
De bemanning bracht zaterdagavond een erg vuile Citroën DS3 R1 terug naar Hoei, maar de wagen had wel geen schrammetje. "We hebben genoten, ondanks het weer," bevestigde Arnaud, die de nota's las. "We moeten Laurent Dujacquier en Nicolas Gilsoul zeker bedanken. Zij hebben ons geholpen met het maken van de nota's en ze hebben ons verwittigd voor een aantal valstrikken. Mijn piloot heeft wel een paar schuivers gemaakt, maar we zijn er geraakt, zonder schade. En we hebben al heel wat wagens langs het parcours zien staan... Het is ook heel tof hoe de commissarissen bij de start en de finish ons aanmoedigden. Ook de fans waren heel enthousiast in het servicepark. We hebben ook gezellig gebabbeld met de deelnemers die ongeveer op hetzelfde tijdstip van start gingen. Dit soort zaken kan men zich niet voorstellen wanneer je van buitenaf een rally volgt."
Het project in samenwerking met MY Racing en Citroën Racing had tevens als doel te bewijzen dat debutanten makkelijk de nieuwe Citroën DS3 R1 kunnen besturen. "Dat is zeker het geval," bevestigt Christophe. "Het chassis is bijzonder stabiel en de wagen is uiterst efficiënt, met bovendien 'toffe' prestaties. Met de Racing-banden van Pirelli ligt de limiet van de grip toch redelijk ver. Echte piloten zullen zeker het verschil kunnen maken in de snelle situaties, waar de minste aarzeling cash afgestraft wordt. Naarmate de wedstrijd vordert krijgen wij, Arnaud en ik, zelf ook meer vertrouwen."
Zondag, toen de finish stilaan in zicht kwam, eindigde de wedstrijd van de bemanning van de Citroën DS3 R1 nr. 88 helaas 20 m na de start van de proef in Tihange. "Een gebroken aandrijfas," betreurde Arnaud. "De tranen sprongen in mijn ogen. We waren helemaal gebeten door het spelletje en we wilden deze wedstrijd absoluut uitrijden. We missen de kers op onze fameuze taart. Ik wil iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt van harte bedanken (Bigben Interactive, Coyote, Alpha Juris, MY Racing, Citroën Belux en Citroën Racing). En bravo aan alle deelnemers die de valstrikken in deze moeilijke wedstrijd hebben ontweken, maar zeker ook aan de organisatoren en de honderden vrijwilligers die deze rally in de beste omstandigheden hebben laten verlopen."