De kleine Amerikaanse constructeur Devon wil tenoren als Ferrari en Porsche het vuur aan de schenen leggen. Devon is duidelijk ambitieus: voor de aandrijving kozen ze voor de V10-krachtbron uit de Viper. Ze gaven hem ook nog wat meer vermogen.

Beestig

Aan de buitenkant oogt de GTX erg agressief en ook onderhuids wordt het hard gespeeld. Dankzij een nieuwe in- en uitlaat slagen de ingenieurs erin om uit een 8,4 l-motor 650 pk te puren. Dat vermogen wordt integraal via de achterwielen naar het asfalt gestuurd. In optie kan de auto met een adaptief onderstel uitgerust worden. Remschijven van 380 mm en blokken met 6 zuigers vooraan zorgen voor broodnodige en betrouwbare vertragingen.

Laguna Seca

Het geheel blijkt erg goed te functioneren. Op het erg technische circuit van Laguna Seca wist de Devon dadelijk de snelste ronde ooit voor een seriewagen neer te zetten. De Europese en de Japanse concurrentie moest enkele seconden achterblijven. Nu is het uitkijken naar zijn prestaties op de Nürburgring.