Met een lengte van 4,5 meter houdt de C5 Aircross het midden tussen de Peugeot 3008 (4,45 meter) en de 5008 (4,64 meter), waarmee hij zijn platform deelt. Om zijn prijs onder de 25.000 euro te houden, krijgt de C5 Aircross een instapversie, Start (24.150 euro). Die is alleen beschikbaar met de kleine 1.2 turbobenzine van 130 pk met manuele versnellingsbak. Toch krijg je dan al de “progressive hydraulic cushions” (een aangepaste ophanging) en een Safety Pack met noodremhulp, verkeersbordherkenning en rijstrookwaarschuwing.
Volledige uitrusting
Verder zijn er nog drie andere uitvoeringen: Live, Feel en Shine. In de uitvoering Live krijg je parkeersensoren achteraan, een lederen stuur, automatische airco met twee zones en een Mirror Screen-functie voor het infotainment (Apple CarPlay, Mirror Link en Android Auto). Feel doet er dodehoekwaarschuwing bij, navigatie, handenvrij starten, parkeersensoren vooraan en een achteruitrijcamera. Shine biedt tot slot nog semi-autonome rijhulp, led-koplampen, akoestisch geïsoleerde zijruiten, inductielading voor je smartphone en een elektrische kofferklep.
Tot 39.000 euro
De benzinemotoren van de C5 Aircross zijn de 1.2 en 1.6 PureTech van 130 en 180 pk, de dieselmotoren de 1.5 BlueHDi en 2.0 BlueHDi, eveneens met 130 en 180 pk. De prijsvork voor de benzineversie gaat van 26.950 euro (1.2 PureTech 130 met manuele bak, Live) tot 36.600 euro (1.6 PureTech 180 met automaat, Shine). Diesels gaan van 29.350 euro (1.5 BlueHDi 130 met manuele bak, Live) tot 39.000 euro (2.0 BlueHDi 180 met automaat, Shine).