20210903072100emiliagtveloce(1).jpg

Het team van Emilia Auto, dat gewoon is om Italiaanse oldtimers te restaureren en verwennen, heeft vandaag beslist om een stap verder te gaan door zijn eigen restomod aan te bieden. De GT Veloce gebruikt het koetswerk van een Giulia GT uit de jaren ’60 maar de motor van de huidige Quadrifoglio. De door Bertone getekende coupé behoudt zijn algemene lijn, die echter wel aan de smaak van de dag is aangepast. De bredere vleugels en talrijke koolstofvezel accenten geven hem nog wat meer uitstraling.

Quadrifoglio in avondkleedje

20210903072100emiliagtveloce(2).jpg

Het is wat onder de motorkap ligt dat hem naar de 21ste eeuw brengt: de V6-biturbo uit de huidige Giulia Quadrifoglio. Die is ongewijzigd overgenomen. De volledige 510 pk en 600 Nm zijn dus van de partij. De ZF-achttrapsautomaat heeft ook de reis door de tijd meegemaakt. Zijn prestaties kennen we nog niet, maar dankzij een niet te verwaarlozen hoeveelheid koolstofvezel om het gewicht te drukken kon de massa van de auto onder de 1.250 kilo worden gehouden. Twijfel er dus niet aan dat hij bijzonder snel zal accelereren.

400.000 euro per stuk

20210903072100emiliagtveloce(3).jpg

Deze mooie belofte van klassiek gemengd met modern gaat ook aan boord verder. Het algemene ontwerp is dat van een auto uit de jaren ’60, maar dan wel met een paar kleine gemoderniseerde toetsen. De versnellingspook is daar een perfect voorbeeld van. Die lijkt volledig op de pook van de oorspronkelijke manuele bak, maar bedient in dit geval de automatische overbrenging. Net zoals elk juweeltje kost het project wel een aardige duit. Emilia hoopt 22 exemplaren te kunnen verkopen aan een prijs van bijna 400.000 euro.

?