De vervanger van de 456 is een echte GT 2+2…Wat men ook mag zeggen dit is een echte vierplaatser ! Opgetrokken paard erbij! De stijl van Pinifarina is herkenbaar maar de lijn is niet specifiek origineel. De motorkap aan de voorkant is lang, de radiatorrooster is vrij agressief maar de achterkant is minder expressief. Wij herkennen wel de fabrieksmerk vooral in het achtersteven. Het interieur is daarentegen prachtig en men kan nu eindelijk van de reis genieten. Nu nog hopen dat de muzikaliteit van de V12, 48 kleppen, aluminium motor van 5.7 lieters melodieus overeenkomt. Met de ganse familie aan meer dan 300km/u. De propulsor groep levert 540 PK aan 7250 t/m waar men een topsnelheid kan bereiken van 315 km/u en van 0 tot 100 in 4,2 sec. Er blijven concurrenten die bijna beter kunnen voor minder. En voor lichter ook want de 612 Scagliett weegt maar liefst 1840 kg. Wat de electronica betreft is de 612 de eerste Ferrari die het CST tractie systeem ingebouwd heeft. Men kan dus kiezen tussen een sportieve of normale rijwijze of gewoon zonder CST te rijden. Wat het komfort betreft kan men zeggen dat er moeite werd gedaan om dit in een echte GT stijl uit te voeren. De passagiers hebben er meer plaats in dan de gewoonlijke 2+2 met daarbij nog 240 liter opbergruimte. Schone uitdaging rekening houdend met de aërodynamische lijn van Ferrari 612 Scaglietti!