Dat Ferrari populaire trekpaardjes produceert, zal niemand verbazen, maar dat het wereldbefaamde automerk het ook in de socialenetwerkwereld zo verbazingwekkend goed doet, maakt indruk. Ferrari verpulvert niet alleen tal van records en weet daarnaast verschillende mensenharten sneller te doen slaan, de supercars vonden eveneens hun weg naar het World Wide Web. Meer dan 10 miljoen mensen vonden de ‘vind ik leuk’-button op Ferrari’s Facebook-pagina reeds te vinden en krijgen op deze manier toegang tot de leukste nieuwtjes en opmerkelijkste video’s uit het land van het prijsbeest met de karakteristieke rode kleur. Het bewijst nog maar eens hoezeer brand marketing van invloed is op de wereld van vandaag. Eventjes ter vergelijking: Ferrari’s landgenoot Lamborghini raakt nog niet aan de helft, terwijl Bugatti zich tevreden moet stellen met een ‘luttele’ 660 000 volgers. Het is duidelijk: op de track mag de race dan wel losgebarsten zijn, maar op het net maakt Ferrari brandhout van zijn concurrentie. Hoewel dit argument niet de bewijskracht in zich draagt dat deze wagen beter zou zijn dan de rest, toch speelt dit cijfer een grote rol op het imago en bijgevolg ook op het financiële plaatje van het merk. Wanneer je dus zelf deel wilt uitmaken van de online Ferrari-familia weet je dus waar je moet zijn!