François Piette

8 JUL 2010

Ford Kuga: halfweg

De Kuga bereikt stilaan het midden van zijn levenscyclus. Tijd dus voor een facelift, die wellicht voorgesteld wordt op het autosalon van Genève volgend jaar. Op het programma: een nieuwe benzinemotor en enkele cosmetische veranderingen.

Weg met vijfcilinder

Met benzinemotor was de Kuga alleen beschikbaar als 2.5 vijfcilinder die zo'n 200 pk levert en hees brult. Een mooi stukje techniek dat van Volvo stamt, maar dat zijn beste tijd gehad heeft. Hij wordt stap voor stap vervangen door een nieuwe motor, de 2.0 STCi, een viercilinder turbo met directe injectie en bijna hetzelfde vermogen. Hij is ook erg geraffineerd en een stukje zuiniger, maar klinkt minder muzikaal. Bij de diesels levert een tweeliter 136 of 163 pk.

Bumpers 

De gebruikelijke strategie van de ontwerpers bij een facelift bestaat uit het aanpassen van de voor- en achterbumper en de koplampen. Veranderen zonder alles te vervormen, heet dat dan en bovendien tegen lage kosten. De Kuga komt er niet onderuit. 

PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ