Na de tot 4.500 exemplaren beperkte Ranger Thunder van een bijna een jaar geleden doet Ford de oefening nog eens in tweevoud over met twee nieuwe beperkte reeksen: de Stormtrak en de Wolftrak. Het recept is vrij eenvoudig: de oefening wordt gewoon overgedaan. Of toch niet helemaal.
Stormtrak
In vergelijking met de Thunder kiest de Stormtrak voor dezelfde designelementen: een specifiek radiatorrooster met rode accenten, zwarte velgen, een interieur met zwart leder en rode stiknaden,… Het enige verschil is dat het koetswerk voortaan rood is uitgevoerd, al kan je ook voor wit of blauw kiezen. Een praktisch detail: de Stormtrak is uitgerust met een elektrisch luik over de laadbak. Onder de motorkap ligt de 2.0-biturbodiesel van 213 pk en 500 Nm die standaard is gekoppeld aan een tientrapsautomaat.
Wolftrak
Geen specifiek radiatorrooster of details voor
de Wolftrak. Neen, zijn doel is de natuur en daar is hij ook op uitgerust. Hij
is standaard voorzien van een elektronisch sperdifferentieel achteraan, zwarte
17-duimvelgen met vette offroadbanden, vierwielaandrijving met een
reductieverhouding, een buizenframe waar je accessoires op kan monteren en
zelfs een bodembescherming. De motor is een tweeliter van 170 pk die kan worden
gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak of een tientrapsautomaat.
Beide pick-ups komen in oktober naar de dealers. Hun prijs en productieaantallen zijn nog niet gecommuniceerd.