Met een steeds groter wordend marktaandeel zou het SUV-segment wel eens de twee laatste dwarsliggende constructeurs kunnen overtuigen: Ferrari en Bugatti. Na Bentley (met de Bentayga), Rolls-Royce (Cullinan), Lamborghini (Urus) en Maserati (Levante) kunnen er binnenkort wel eens twee SUV’s bijkomen.
Ferrari
Ferrari heeft lang bij hoog en laag beweerd nooit een SUV te zullen bouwen. Of het nu uit principe of om productieredenen was, in Maranello zeiden ze altijd nee. Maar omdat de SUV-markt boomt, zouden de Italianen wel eens terug kunnen komen op die beslissing.
In de wandelgangen wordt er gefluisterd dat het eerder om een crossover zou gaan die gebaseerd is op de vervanger van de GTC4Lusso. In elk geval wordt het model niet voor 2021 verwacht. Onder de motorkap vermoeden we een V8 turbobenzine of zelfs een hybride aandrijving. Als de sportieve spirit nog steeds van de partij is, waarom niet?
Bugatti
Bij Bugatti zal het wellicht iets eenvoudiger zijn: het merk maakt deel uit van de Volkswagen-groep, die al enkele top-SUV’s in zijn rangen telt. Maar een Bugatti moet natuurlijk boven elke concurrentie staan met een vermogen van meer dan 1.000 pk en een hallucinante afwerking. Intern wordt er gefluisterd over een commercialisering binnen… tien jaar.