Lada heeft bij ons nooit echt een sterk imago gehad. Toch verkocht de Samara redelijk goed, onder meer dankzij zijn lage prijs. De Belgische invoerder van destijds probeerde echter om verder te gaan, met een mooiere afwerking en, hou je vast, door het gamma langs boven aan te vullen met een heuse cabrioversie.
Hier kwam EBS aan te pas. Die kleine Belgische koetswerkbouwer had een stevige reputatie opgebouwd door met goedkeuring van Renault de R5 om te bouwen tot cabrio. Toen Renault zich echter uit de samenwerking terugtrok probeerde EBS om de kleine stadsauto nog te verkopen, maar financieel verkeerde het bedrijf in zwaar weer. De bestelling van Lada België was dus zeer welkom.
De auto kwam in 1991 op de markt. De verbouwing was geslaagd en de Samara kreeg een vleugje sportiviteit. Hij werd verkocht in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland. Afhankelijk van de markt heette hij Natacha of gewoon Cabrio. Uiteindelijk zijn er 446 exemplaren van verkocht. Een mooi resultaat voor dit soort ‘knutselwerk’, maar veel minder dan wat Lada België en EBS hadden verhoopt. Dat laatste bedrijf moest trouwens in 1996 de deuren sluiten.