Honda licht het doek van de breakversie van de Civic. Verwend als we zijn, werd die exclusief voor de Europeanen ontwikkeld in Europa. Behalve een koffer met ruime afmetingen, biedt hij een adaptieve schokdemping van de achterste wielen.

Helder profiel

Wat bij de eerste aanblik verrast, is de grootte van het ruitoppervlak. Dat garandeert een goed zicht rondom. Nog belangrijker in deze breakversie is natuurlijk de kofferruimte. Het verbluffende volume van 624 liter kan groeien tot 1.668 liter als je de achterbank neerplooit. Honda ontwikkelde trouwens een systeem waarmee je de zetels neerklapt in één enkele beweging. Aanvullend bevindt zich onder de koffervloer nog een opbergvak van 117 liter.

Adaptieve schokdemping

Net als in andere modellen, werkt de adaptieve schokdemping hier in op de viscositeit van de olie van de schokdempers. Met andere woorden: de auto gedraagt zich naar keuze zachter of harder, er zijn drie verschillende werkingsmodi.

Twee motoren

Honda koos twee motoren voor de Civic Tourer: de 1.8 benzine met 142 pk (manueel of automatisch) en de 1.6 diesel met 120 pk (manueel). De eerste presentatie vindt plaats op het salon van Frankfurt.