Honda maakt van het salon van Parijs gebruik om de coupé CR-Z een kleine facelift te geven. Tegelijk ziet de kleine sportieveling zijn vermogen stijgen.

Subtiele facelift

Je moet al een fan van de CR-Z zijn om de verschillen op te merken. De voorbumper en de grille werden herzien, net als de diffuser achteraan. Vooral de techniek evolueert, met bijvoorbeeld  batterijen die omschakelen van nikkel-metaal naar lithium-ion.

Meer vermogen

De nieuwe batterijen bezorgen de elektromotor zes pk extra en brengen het totaal op 20 pk. De 1.5 benzinemotor kreeg een nieuwe distributie en ander beheer, waardoor zijn vermogen klimt van 114 tot 121 pk. Samen zijn ze volgens Honda goed voor 137 pk bij 6.600 tr/min en een koppel van 190 Nm tussen 1.000 en 2.000 tr/min. Het verbruik bedraagt 5 l/100 km, de CO2-uitstoot 116 g/km.

Voor liefhebbers van vlotte inhaalmanoeuvres voegt Honda de functie S+ toe, die geactiveerd kan worden als de batterij minstens voor de helft opgeladen is en gedurende een tiental seconden een extra boost geeft.