Enkele veranderingen aan de 1.6 CRDi zorgen voor een lager verbruik en minder schadelijke emissies. Hiermee bereikt de auto de grens van 115 g CO2/km, waardoor de koper recht heeft op de drie procent overheidskorting.

90 pk

De motor is verkrijgbaar in twee versies: 90 of 115 pk. De eerste versie stoot 115 g CO2/km uit. Bij de krachtigste versie bedraagt de uitstoot van de 1.6 CRDi 119 g CO2/km. Dat is net te veel om recht te geven op de overheidskorting. Met het optionele stop&startsysteem ISG (Idle Stop and Go) daalt de CO2-uitstoot nog eens 2 g/km. Afwachten of die optie succes zal hebben, want die 2 g/km winst, levert verder weinig op. Al deze cijfers slaan op de berline. Bij de CrossWagon (de break) ligt de CO2-uitstoot tussen 122 en 124 g/km.

Zes versnellingen

De aanpassingen hebben niet alleen gevolgen voor het verbruik en de emissies. Het koppel neemt toe met 5 Nm en de motor is stiller. Een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen vervangt de huidige vijfbak. De versie met 2-liter motor verdwijnt.