Als je de catalogusprijzen nagaat, dan lijkt dat inderdaad te kloppen. Alleen de Ford Focus ST komt met zijn 250 pk sterke 2.0 EcoBoost in de buurt. Ford schermt met een nettoprijs (na aftrek van premies) voor particulieren van € 27.851, maar de catalogusprijs bedraagt eigenlijk € 31.150.

Twee versies

De Hyundai i30 N is verkrijgbaar in twee vermogensversies: een versie van 250 pk, die 0-100 km/u aflegt in 6,4 seconden en een topsnelheid bereikt van 250 km/u, en een versie van 275 pk, die drie tienden sneller over dezelfde oefening doet (0-100 km/u in 6,1 seconden) en er dezelfde topsnelheid op nahoudt.

Rijkelijk uitgerust

De Koreanen kleden hun i30 N rijkelijk aan, met standaard automatisch led-koplampen, een automatische klimaatregeling met twee zones, een infotainmentsysteem met navigatie, digitale radio, Apple CarPlay en Android Auto, een achteruitrijcamera, een automatische noodremhulp, rijstrookassistentie, verkeersbordherkenning en een vermoeidheidswaarschuwing.

Performance Pack

De versie met 275 pk komt met een Performance Pack, dat er naast een sperdifferentieel tussen de voorwielen ook een inschakelbare uitlaat bijdoet. Elektrische en verwarmde zetels horen ook tot de standaarduitrusting van de Performance Pack-uitvoering. De prijs? € 33.999.