De Hyundai Ioniq is de grote Koreaanse concurrent van de Japanse Toyota Prius. De Prius breidde onlangs uit naar een plug-invariant, en de Koreaan blijft niet achter. Tegenover de niet-herlaadbare Ioniq doet deze versie het met een grotere batterij (8,90 kWh tegenover 1,56 kWh). Die is op 2u15 volledig herladen aan een gewoon stopcontact.
1.100 kilometer rijbereik
De Ioniq Plug-In Hybrid gebruikt dezelfde 1.6 benzinemotor als de gewone hybride. Beide versies produceren 141 pk. Deze plug-in schermt dan weer met een theoretisch verbruik van 1,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 26 g/km. Het gecombineerde rijbereik bedraagt 1.100 kilometer.
Twee uitrustingsniveaus
Hyundai slaat net als bij zijn andere Ioniqs het basisuitrustingsniveau over en biedt de Ioniq Plug-In Hybrid alleen aan in de uitrustingsniveaus Premium en Executive. De Premium-versie staat vanaf € 33.999 in de catalogus, de Executive-versie € 36.999. Daarmee gaat Hyundai voor een scherpe basisprijs, en duikt het merk stevig onder de prijs van de Toyota Prius Plug-in (€ 41.800). Ook de VW Golf GTE (€ 39.480) en de BMW 225xe Active Tourer (€ 39.200) kosten meer.