De meest dynamische onder de voertuigen op hoge poten van de Koreaanse autobouwer wordt nog wat sportiever met deze facelift. Heel de voorkant werd subtiel hertekend, van het radiatorrooster over het onderste gedeelte van de bumper tot de lichtblokken. Achteraan zijn de wijzigingen beperkter, hier werd enkel de diffuser aangepast. In het interieur valt vooral de nieuwe digitale tellerpartij op met een afmeting van 12,3 duim. 

GT-Line

Kia maakt gebruik van deze facelift om een nieuwe GT-Line afwerking te bedenken. Vooraan zijn het radiatorrooster en de bumpers anders. Achteraan is er een unieke diffuser en vooral lichtblokken met honingraatstructuur die voorbehouden zijn voor deze versie

Altijd geëlektrificeerd

Een diesel kan nog steeds gekozen worden in de vorm van een 1,6 liter grote mild hybrid met 136 pk en 280 Nm koppel, of zelfs 320 Nm als je kiest voor de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling. De plug-in hybride is ook nog steeds van de partij, met een 1,6 liter groot benzineblok en een 44,5 kW sterke elektromotor, die gevoed wordt door een batterij met een capaciteit van 8,9 kWh. Het totaalvermogen bedraagt 141 pk en 265 Nm koppel en de Xceed PHEV kan 48 km kilometer volledig elektrisch afleggen.

Meer vermogen

3 benzinemotoren vervolledigen het aanbod: de 120 pk en 172 Nm sterke 1 liter driecilinder, de 160 pk en 253 Nm sterke 1,5 liter viercilinder en een nieuwe 1,6 liter grote viercilinder met 204 pk en 265 Nm koppel! Het gaat om dezelfde motor als in de Ceed en ProCeed GT! Hij zorgt ervoor dat de Koreaanse crossover vanuit stilstand de 100 km/u aantikt in amper 7,5 seconden. Daarmee doet hij zijn dynamische look eer aan.