François Piette

11 SEP 2009

Koenigsegg Trevita: exclusief

Deze keer heeft de nieuwe eigenaar van Saab geen extra vermogen uit de V8-motor op biobrandstof getoverd. De evoluties zijn puur esthetisch.

Duur

Koenigsegg vermeldde nog geen prijs voor deze nieuwe versie, maar we twijfelen er niet aan dat de prijs astronomisch hoog zal liggen. Kortingen moet je bij de Zweedse constructeur ook niet verwachten. De CCXR, die als basis diende, kost ook al gauw 1.500.000 euro. Speciaal voor de Trevita gebruikte Koenigsegg de kostbaarste materialen en werd een nooit eerder gezien productieproces toegepast. Bovendien worden er maar drie exemplaren van deze auto gebouwd.

Schitterend

De Trevita bulkt dan ook van de exclusiviteit. Het koetswerk in koolstofvezel wordt met een laagje diamantvernis afgewerkt. Als de zon schijnt, schittert de hele wagen. Een blitse verschijning.

Onder de kap

De vertrouwde 4,7-liter V8-motor met turbo, die op bio-ethanol rijdt, levert nog steeds 1.018 pk. De Trevita accelereert in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/uur en zijn topsnelheid bedraagt 400 km/uur. Krachtig genoeg dus.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie