Het team van Trajectoire, onder leiding van Jean-François Devillers, zet het werk voort om het parcours te verbeteren en bovendien hebben ze goed nieuws over het inschrijvingsgeld, dat lager is dan bij de twee eerste heruitgaven van de Marathon de la Route…
“Samen met de nieuwe filosofie zijn er ook andere tarieven”, legt de man achter de editie 2017 van Liège-Rome-Liège uit. “Zo is er een speciaal tarief voor iedereen die inschrijft voor 31 januari. De gepassioneerden kunnen zo genieten van een inschrijving aan 3400 euro. Dat bedrag wordt 3750 euro vanaf 1 februari. De goede verstaander…”
Dat tarief houdt de logementskosten niet in en wel om een duidelijke reden. “We hebben inderdaad aangegeven dat iedereen vrij is om zijn type logement zelf te kiezen, zeker omdat het publiek waar we op mikken er een is dat meer voor de sport komt. Dat in tegenstelling tot de eerste twee edities”, gaat
Jean-François Devillers verder. “Dat betekent dat er meerdere opties voor de hotels bestaan. De deelnemers kunnen alles zelf organiseren, of aangeven dat ze via ons een hotel willen, met keuze tussen drie of vier sterren. Wij hebben uiteraard afspraken met hotels. Het is dus mogelijk om deel te nemen aan Liège-Rome-Liège 2017 voor 4350 euro, logement voor zeven dagen rally inbegrepen! De Liège-Rome-Liège van de voorbije jaren was heel anders en de kosten bedroegen toen 6700 euro. Ik denk dat we daarmee een mooie stap zetten…”
Toegelaten wagens
Wat betreft de wagens die aan de start toegelaten zijn, ook daar zijn er andere normen. Indien de wagen bestond voor 31/12/1979, is er geen discussie mogelijk. Wagens die gebouwd zijn na 31 december 1985 moeten door de organisatie toegelaten worden.
Inschrijvingen open
Via de site www.liege-rome-liege.org, die een update gekregen heeft, kan iedereen die dat wil de nodige informatie vinden over de proef die in juni plaatsvindt. Ook kan er online worden ingeschreven. Aarzel dan ook niet om de site te bezoeken. U vindt er in de loop van de komende weken en maanden de informatie van Jean-François Devillers, Joseph Lambert en Eric Chapa, de mannen achter de wedergeboorte van dit zeer mooie stukje Belgische autosportgeschiedenis met internationale uitstraling.