De VW Fun Cup 331 in de kleuren van Vroom.be, staat klaar voor de langste race van het jaar. Op 11 en 12 juli gaan op het mooiste circuit ter wereld, Spa-Francorchamps, immers de 25 Uren Fun Cup door.
De twee steunpilaren van het team, Lionel Hermans en Eric Spitzer, starten als leiders van het tweezitter klassement. Bij de 25 Uren doen ze beroep op de steun van Jean-Claude Meert, die in de BTCS in klasse S2 aan de zijde van Armand Fumal en Sylvie Delcour uitkwam. In de Belgian GT wist hij aan de zijde van Henk Haane, de categorie GT3 te winnen. Een vierde piloot moet nog bevestigd worden, maar het staat nu al vast dat de editie 2009 erg explosief zal worden !
Redflag-Events (http://redflag-events.be) zet de 331 van Vroom.be met een erg simpel, maar prachtig doel in: aan een maximum van personen de race van binnenuit laten ontdekken. “We tellen vandaag al een vijftigtal copiloten voor dit prachtige avontuur” legt Lionel Hermans uit. Eric Spitzer vult aan: “Ook al telt de wedstrijd niet voor het kampioenschap, toch willen we het podium halen ! Maar we zullen uiteraard rekening dienen te houden met onze passagiers en zullen we geen overbodige risico’s nemen door de laatste tienden te gaan zoeken. Het is nog steeds een uithoudingswedstrijd en geen sprint, alhoewel …”
“Live” filmopnames
Tijdens de race zal publiciteitsfilm-regiseur Laurent Boussé met de ploeg van IdFx een publiciteitsfilm draaien. Met deze film wil hij aan Jan met de Pet tonen hoe het is om als passagier in de VW Fun Cup van Vroom.be een race van het kampioenschap te beleven.
Het hele race-weekend zal Laurent en het team van IdFx ter plaatse zijn om alles vast te leggen. Uit alle hoeken, binnen, buiten, worden er beelden van de piloten en passagiers gescoten.
Dankzij die beelden kan je jezelf een moi beeld vormen van het spektakel binnen in de wedstrijd. Een complete ploeg technici gaande van chief operator, machinist, elektricien, producer en assistenten stellen alles in het werk om de meest spectaculaire beelden te draaien.
De filmploeg zal zich reeds vóór de wedstrijd naar Spa-Francorchamps begeven, om beelden van de “lege” piste te schieten. Zo kan de toeschouwer mee groeien in de sfeer van dit mythische circuit. De verantwoordelijken van het project zullen ook enkele dagen in de ateliers van Street Machine Racing, de preparateur van de VW Fun Cup Vroom.be, doorbrengen om de optimale bevestiging van de camera’s in en op de wagen te bestuderen.
Na de opnames van de beelden is het de beurt aan de post-productieploeg van IdFx, om zich aan de montagetafel uit te leven en trucages en speciale effecten in de beste Hollywoodstijl aan de opnames toe te voegen.
In de structuur van IdFx post&production wordt momenteel een nieuwe poot ontwikkeld. Inter Active Fx focust zich op de realisatie van rechtstreekse audiovisuele communicatie. Zo zal de film over de 25 Uren op het Web gebruikt worden om op een interactieve manier de mogelijkheden van Vroom.be en Redflag-Events aan hun klanten en internetfanaten voor te stellen.