Bij ons heeft Mazda de CX-7 op de markt gebracht, een relatief compacte, maar vooral sportieve SUV. De CX-9 bestaat ook, maar was tot op heden enkel voor de Amerikaanse klanten. De CX-9 komt nu naar Europa, een maakt een ommetje via Rusland. De kans dat we hem bij ons gaan zien blijft echter klein...
Amerikaanse afmetingen
Met een lengte van meer dan
Comfort boven sportiviteit
De CX-7 staat vooral bekend voor zijn sportiviteit, de CX-9 moet het meer van het comfort hebben met een hoogtechnologische uitrusting. Zo is er een airco met drie zones, een geluidsinstallatie van 277 W met 10 luidsprekers, regen en schemerdetector, handsvrije kaart, verwarmde zetels, … . De geluidsisolatie kreeg ook bijzondere aandacht, met een zo goed als geruisloze rijervaring als resultaat.
Een V6 en heel wat koppel
Zijn afmetingen maken hem niet echt gepast voor Europa. Onder de motorkap zit dan nog eens een V6 van
Een gezonde wegligging
Het comfort staat centraal, maar Mazda heeft er toch voor gezorgd dat er traditiegetrouw ook sprake mag zijn van rijplezier. De CX-9 beschikt over vierwielaandrijving met iets meer vermogen op de voorwielen.Certes, le confort a primé, mais cette Mazda reste fidèle à la réputation de la marque en conservant un certain plaisir de conduire. La transmission se fait sur les quatre roues en favorisant les roues avant.