Nu de C-Klasse gefacelift is, is het de beurt aan de AMG-versies. De C 63 en C 63 S worden in berline, coupé en cabriolet aangeboden. In tegenstelling tot de V6 in de C 43, die van de facelift gebruik maakte om van 367 naar 390 pk te stijgen, winnen de V8-modellen niet aan spierkracht. De AMG C 63 en C 63 S houden het dus op respectievelijk 476 pk en 510 pk.

9G Speedshift MCT AMG

De oude zeventrapsautomaat ruimt baan voor de nieuwe Speedshift MCT AMG met negen verzetten. Die krijgt niet alleen twee verzetten extra, maar ook een natte koppeling in plaats van de klassieke koppelomvormer. Daarmee daalt niet alleen het gewicht, maar ook de reactietijd.

Standaard differentieel

Op alle 63-versies van de C-Klasse biedt Mercedes voortaan standaard het actieve sperdifferentieel aan. De 63 S krijgt dan weer dynamische motorsteunen, die de stijfheid continu en ogenblikkelijk aanpassen aan de rijomstandigheden. Ze zijn soepel voor meer comfort bij een ontspannen rijstijl, maar kunnen stijver worden voor meer wendbaarheid bij een sportieve rijstijl.

Digitaal instrumentenpaneel

Een optioneel 12,3 duim groot digitaal instrumentenpaneel vervangt de klassieke tellers. Voor circuitliefhebbers is er een evolutie van het datasysteem Track Pace AMG. Als de functie geactiveerd is, worden er 10 keer per seconde 80 verschillende parameters (snelheid, acceleratie,…) gemeten. Op de weergave worden er zaken in het rood of groen getoond wanneer de chauffeur trager of sneller is dan de referentietijd.