Hoewel de Mercedes SLS op het komende salon van Frankfurt voorgesteld wordt, draait hij nog steeds rondjes op de Nürburgring. Automedia kon hem verrassen tijdens een aantal tests. In het buizenchassis wordt een V8-motor ingebouwd van bijna 600 pk. Die is gekoppeld aan een 7-bak met dubbele koppeling. Meest opvallend zijn de vleugeldeuren.

‘Light’

De auto wordt bijna volledig uit aluminium gebouwd en weegt slechts 1.610 kg. De motor ligt centraal voorin, terwijl de versnellingsbak aan de achteras gemonteerd wordt. Hierdoor krijgt de auto een uitstekende gewichtsverdeling van 48/52. Helemaal nieuw is de versnellingsbak met dubbele koppeling en 7 verhoudingen. In optie worden keramische remmen voorzien. De SLS rust op 19-duimsvelgen vooraan en 20- duimsvelgen achteraan. De banden werden speciaal voor de SLS ontwikkeld.

AMG V8

De gekende AMG V8-motor kreeg een vitaminekuur. Een nieuwe inlaat, een veranderde distributie en een verbeterde uitlaat zorgen samen voor 571 pk bij 6.800 toeren, terwijl het koppel 650 Nm bedraagt bij 4.750 omwentelingen per minuut. De smering met droog carter legt de nadruk op het edele karakter van de mechaniek. In zijn getemde versie maakt deze motor behoorlijk wat indruk onder de kap van verscheidene modellen, maar in deze versie lijkt zelfs het woord ‘krachtig’ nog te bescheiden.