In Keulen bleven de constructeurs nog relatief braaf, maar in Milaan gingen ze volledig uit de bol! BMW stelde in Keulen zijn zescilinder vlaggenschip voor, maar trok in Milaan de aandacht met zijn maxiscooter concept, de Concept C. Yamaha zal het niet graag horen, maar ze zullen moeten uitkijken met de Tmax. De Concept C is een realistische blik op wat BMW voor de komende jaren klaarstoomt.
Van Triumph kregen we eindelijk twee versies van de Tiger te zien. Ogenschijnlijk is de F800 GS van BMW het doelwit van Triumph, maar ook de nieuwe Crossrunner van Honda zal moeten uitkijken voor de nieuwe Triumph. Honda stelt meteen zijn volgende trail voor, een model op basis van de VFR 1200. Maar ook het New Mid Concept dat de missende schakel moet vormen tussen de motor en de scooter.
Uiteraard zagen we in Italië een pak premières! Laat ons beginnen bij de Diavel. Het bewijs dat Ducati nieuwe markten opzoekt met een directe concurrent voor de V-Max en V-Rod. De Diavel ziet er indrukwekkend uit met zijn achterband van 240, maar het zal de wegligging van deze Ducati absoluut niet ten goede komen. Agusta maakt van de gelegenheid gebruik om de MV Agusta F3 officieel voor te stellen. Dit nieuw model zal de concurrentie heel wat pijn doen. Hij is net als de Daytona 675 gebouwd op basis van een geslaagd: een combinatie van het charisma van MV en een uitzonderlijk geslaagde look! Verder zagen we nog de Ducati Monster 1100 Evo en een Aprillia Tuono V4 R, een afgeslankte superbike op basis van de RSV 4.