De leveringen van de eerste exemplaren van deze Morgan zullen vanaf het autosalon van Genève gebeuren, spijtig genoeg zijn alle beschikbare modellen al verkocht. Er worden 100 exemplaren van de Aeromax gebouwd en alle exemplaren gingen in een paar weken de deur uit! Deze coupé werd met de Aero 8 als basis gemaakt, maar hij onderging wel een grondige facelift en verloor daarbij die akelig geplaatste koplampen.
Onder de motorkap zit een V8 van BMW met een cilinderinhoud van
Met een prijskaartje van 94.000 Britse pond, zo’n 123.000 €, is dit een mooi staaltje van Britse ambacht. Vooraan is dit model meteen herkenbaar als een Morgan, de achterkant is origineler en doet een beetje denken aan de recente Bentley GTZ Zagato. Het is duidelijk dat de look van dit model voor Morgan op z’n minst even belangrijk is geweest als de functionaliteit. De achterruit in twee delen is niet optimaal wat de zichtbaarheid betreft en het feit dat er geen achterbumper is maakt het ook niet gemakkelijk om zorgeloos het stadsverkeer in te duiken. Maar wie zal er bij zo’n details stilstaan met zo’n knappe coupé?