We weten allemaal dat het Japanse Honda zijn concurrenten, Nissan (GTR) en Toyota (Lexus LF), niet zomaar tot de categorie van surpercars zal laten toe te treden, en gaan zelf een model voor dat segment op de markt te brengen. In tegenstelling tot de vorige versie van de NSX met de motor achterin, wordt de motor van de nieuwe uitgave voorin geplaatst, zoals bij een Corvette dus … Dit moet voor een uitstekende gewichtsverdeling zorgen en een 2+2 combinatie wat het aantal plaatsen betreft. Dergelijke combinaties zijn momenteel erg in trek, vooral in de VS.
Over de motor doen een hele reeks geruchten de ronde! Er wordt veel over een atmosferische V10 gesproken. In tegenstelling tot de andere constructeurs is Honda niet gek van torenhoge vermogens, maar 450 pk blijkt een haalbare schatting. Als Honda er in slaagt om van de nieuwe NSX een lichtgewicht te maken zoals het vorige model zullen ze met zo’n vermogen uitstekende prestaties kunnen voorleggen. Volgens sommige geruchten zou hij ook uitgerust zijn met vierwielaandrijving, maar dan wel met een verdeling in het voordeel van de achteras. Het geheel zou dan gestuurd worden door het Honda Super Handling All-Wheel Drive systeem …
Voor 2009 moeten we de nieuwe NSX niet verwachten. Eens hij er is zal hij de strijd aangaan met de Nissan GTR, Lexus LF, Porsche 911 Turbo , Ferrari F430 en Lamborghini Gallardo.