We moeten niet langer enkel tevreden zijn met enkele tekeningen die we U eerder lieten zien, eindelijk zijn er foto’s van het Urge concept van Nissan dat in Detroit zal voorgesteld worden. Een auto dat de wereld van de tweewielers en de auto wil verenigen.
3 plaatsen
Wij hebben nu wat meer informatie over deze 1090 kg wegende auto. Bijgevoegde foto’s geven eindelijk een beeld hoe hij er van binnen en vooraan zal uitzien. Een 2+1, dank zij een bijkomende plaats achteraan tussen de twee zetels. Dit idee werd in 2003 al ingehuldigd door Renault, al gaat het hier wel om een meer technologische uitvoering.
Per telefoon
Het derde zitje, dat openvouwt, zit een verdoken compartiment achter de voorzetels. Wanneer de bestuurder dit zitje, met behulp van zijn mobiele telefoon, laat toevouwen, lijkt deze Urge op een traditionele sportieve tweezitter.
Structuur
Het koetswerk is een soort kooi dat een centraal skelet in aluminium bevat, gaande van de motor tot de centrale console. De Urge doet beroep op een aluminium en carbonvezel samenstelling, en is voorzien van een uit stof vervaardigd dak dat manueel geopend en opgeborgen kan worden. Dank zij de lengte van de deuren wordt de toegang tot de auto beduidend vergemakkelijkt.
En de spelcomputer?
De Urge heeft een geïntegreerde Xbox 360 aan boord, een origineel idee. Op de foto’s zien we hem niet, maar hij zit verwerkt in het verlengde van de achteruitkijkspiegel. Wanneer de bestuurder wil spelen schakelt hij de speelmode in. Dit heeft als gevolg dat onder de achteruitkijkspiegel een scherm uitklapt, het stuur en de pedalen worden de joystick, en het geluid gaat via de geluidsinstallatie van de auto.
Nest
Dit zonderling idee maakt duidelijk dat Nissan de fans van de spelcomputers wil aanspreken. Het Urge concept dat voorgesteld zal worden is zelf uitgerust met een speciaal voor Nissan gemaakte versie van Project Gotham Racing 3. Daar komt de 350Z bij, die gebruikt word in de teaser voor GT4 op de PlayStation 2, met als gevolg een speciale reeks. Ook niet te vergeten, de Nissan Skyline uit “The Fast and the Furious”. De marketing campagne van deze Japanse constructeur heeft het dus duidelijk gemunt op een specifieke doelgroep.
Bron : Nissan
Ontdek meer inzichten
Nissan