De Crosstrek is de Amerikaanse neef van de XV, en zal voor zijn hybrideversie een 2.0 viercilinder boxer van 138 pk combineren met twee elektromotoren. De eerste moet de auto voortstuwen wanneer hij volledig elektrisch rijdt, de tweede is compacter en dient vooral als starter. Hij kan ook als generator dienen voor de batterij wanneer de verbrandingsmotor de auto aandrijft. In totaal is de Crosstrek Hybrid 150 pk sterk.

4x4 en CVT

De hybride blijft trouw aan de Subaru-principes en koppelt dus nog steeds permanente vierwielaandrijving aan een Lineartronic-continu variabele transmissie. De 22 centimeter hoge bodemvrijheid zorgt voor wat speling off-road. De batterij is op zijn beurt 8,8 kWh groot, waardoor de Crosstrek Hybrid elektrisch iets minder dan 30 kilometer ver geraakt: 27 kilometer volgens de Amerikaanse homologatie. Elektrisch haalt de Subaru 105 km/u.

Eind 2018 wordt hij op de Amerikaanse markt verkocht. Benieuwd of de hybride ook zijn weg vindt naar de Europese XV.