De SUV met de bliksem op de neus krijgt een kleine facelift. Meteen ook het goede moment om hem technisch op te frissen. De wijzigingen slaan zelfs vooral op de techniek.

Het staat hem goed

De kleine esthetische aanpassingen gooien de persoonlijkheid van de Antara niet overhoop. Hij oogt alleen wat eigentijdser met zijn nieuwe radiatorrooster, andere mistlichten, nieuwe achterlichten en 19-duimsvelgen.

Binnenin zijn de veranderingen groter. Op het programma staan een nieuw instrumentenbord en nieuwe materialen en kleuren. Opel mikt hiermee op een hoger niveau. Daarom paste het ook de actieve ophanging aan, die nu dynamischer reageert en toch comfortabeler is. Klinkt goed.

Onder de kap

De grootste veranderingen vind je onder de motorkap. De ingenieurs ontwierpen op basis van de bestaande 2-liter diesel een 2.2 CDTI in twee vermogensversies: 163 en 184 pk. De eerste kan gekoppeld worden aan een manuele bak of een automaat en is beschikbaar met twee- en vierwielaandrijving. De krachtigste versie is alleen beschikbaar met vierwielaandrijving, maar biedt nog altijd keuze tussen een manuele en een automatische versnellingsbak. Ten slotte krijg je in de 2,4-liter benzineversie nu 170 pk onder de rechtervoet.