20200218143144opel.jpg

Nadat de PSA-groep Opel heeft overgenomen, is ze niet alleen het gamma beginnen herwerken maar heeft ze ook een strategie voor meer internationale dekking van het merk uitgewerkt. Volgens dat plan, dat de naam PACE! kreeg, moet Opel tegen 2022 meer dan 20 nieuwe internationale markten aanboren om minder afhankelijk te zijn van Europa. Vandaag kondigt PSA een belangrijke stap in die strategie aan: Opel keert terug naar Japanse bodem. “De Japanse automarkt is een van de grootste ter wereld. Opel geniet er een uitstekende reputatie als Duits merk. Daarom is deze terugkeer naar Japan een heel belangrijke stap om onze winstgevende export fors uit te breiden,” zo jubelt Opel-CEO Michael Lohscheller. Ter herinnering: volgens het PACE!-plan moet Opel tegen half 2020 een (bescheiden) 10 procent van zijn afzet buiten Europa realiseren.

Opel start zijn Japanse offensief in 2021 met drie modellen: de Corsa (en Corsa-e), de Combo en de Grandland X.

Vandaag is de PSA-groep al vertegenwoordigd in Japan met de merken Peugeot, Citroën en DS. Die waren in 2019 goed voor iets meer dan 15.600 verkochte auto’s.

20200218143358opel-pace-en-510832.jpg