In het stadsbeeld is deze kleine Peugeot al jarenlang een vertrouwd gezicht. Hij is een van meest compacte wagens in zijn segment, maar dat hield de Peugeot ingenieurs niet tegen om aan de voorkant een grotere grille te monteren, achteraan lichten met 3D effect te plaatsen, vooraan nieuwe lichtunits te monteren, de velgen te herbekijken en de voorkant te voorzien van een rijkelijke portie chroom. Maar het meest opvallend is de oranje kleur van de nieuwe 208. Die geeft het geheel een extra sportief tintje en voor wie verder wil gaan op dat elan, biedt Peugeot ‘m ook als een GT Line aan. Aan de binnenkant wijzigde er weinig. Vooral de indirecte verlichting werd aangepakt.

Beter uitgerust

De 208 heeft nu een noodremsysteem dat actief is bij rijden in de stad en dat is een technologie die stilaan gemeengoed wordt bij moderne wagens. Op multimediaal vlak voegt de 208 nu het MirrorScreen-systeem (dat de applicaties van je smartphone overneemt) en een achteruitrijcamera aan zijn uitrusting toe.

3 l/100 km

Bij de motoren doet een nieuwe reeks diesels zijn intrede. Het gaat om de enige,  echte 1.6 BlueHDi, die beschikbaar zal zijn in drie versies (75, 100 en 120 pk). Enkel die laatste zal gebruik maken van een manuele zesversnellingsbak. Daar tegenover staat dat de eerste twee kunnen uitpakken met een gemiddeld verbruik van 3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 79 g/km!

Bij de benzinemotoren is er de nieuwe 1.2 PureTech van 110 pk. De atmosferische 1.0 en 1.2 l blijven in de catalogus met respectievelijk 68 en 82 pk.

Hét goede nieuws

De 208 GTI 30th deed heel wat stof opwaaien en het mag dan ook niet verbazen dat deze limited edition is uitverkocht. Maar niet getreurd, want Peugeot lanceert een nieuwe versie: de GTI by Peugeot. Die heeft een limited slip-differential, acht extra pk’s, grotere remschijven vooraan (330 mm) en in optie een uitgesproken sportieve styling.