In de wereld van de restomods is er geen gebrek aan keuze: Jaguar, Ferrari, Renault,… ieder zijn ding! En dan hebben we het nog niet gehad over de 911’s! De tijd dat alleen Singer de markt bediende, ligt ver achter ons. Vandaag kan je ook kiezen voor een Deense Porsche voor weggebruik of een Californische die eerder gemaakt is voor offroad-gebruik!
Wat Deense geschiedenis…
Hou je het liever bij asfalt, dan moet je aankloppen bij Kalmar en zijn "7-97". Om de naam te begrijpen is een beetje geschiedenis op zijn plaats. Het verwijst naar de heldendaden van Tom Kristensen, de legendarische Deense coureur die negen keer de 24 uur van Le Mans won! Zijn eerste overwinning behaalde hij in wagen nummer 7 in 1997. Zie je het verband?
Rijplezier!
Deze sportwagen is gebaseerd op een 964 en werd ingrijpend gewijzigd. Zijn cilinderinhoud is vergroot tot 4 liter en het blok ontwikkelt nu 400 pk! Het koetswerk komt dan weer van een 912 en is subtiel gemoderniseerd met koolstofvezel. De auto zet slechts 1.165 kg op de weegschaal! Het moet een plezier zijn om mee te rijden.
Van het asfalt naar de brousse
Zoek je het liever buiten platgetreden paden? Geen probleem, dan hebben de Amerikanen van Russell Built Fabrication wel iets voor je. Ook hier hebben we het over een 964. Deze transformatie, Safari Sportsman gedoopt, krijgt een veerweg van 25 cm, nieuwe remmen, naven, velgen, banden en een volledig beschermde onderzijde! En niet te vergeten het bredere koetswerk van de Turbo-uitvoering.
Een goedgevulde portemonnee...
Afhankelijk van wat je bankrekening toelaat, is het ook mogelijk de versnellingsbak op te waarderen en te kiezen voor een motor met 310, 350 of 400 pk! En je hebt een flinke portemonnee nodig, want de prijs van deze Safari Sportsman begint bij $135.000, exclusief de Duitse sportwagen! Veel geld voor een avonturier...