François Piette

25 NOV 2009

Renault Twingo Gordini R.S.: waardige Gordini?

Na de aankondiging krijgen we nu de eerste details van het model dat het Gordini-logo mag dragen: de Twingo. Naderhand volgen de Clio en de Mégane. Blijft de vraag of de nieuwe versie de sportieve prestaties van de vroegere Renault Gordini kan evenaren.

RS als basis

De sprankelende Twingo RS vormt de basis voor deze speciale versie. Toch moeten we toegeven dat we wat ontgoocheld zijn. De aanpassingen zijn immers puur cosmetisch. Technisch verandert er niets. Nochtans zouden wat extra pk’s en een vrijere uitlaat bijvoorbeeld de naam Gordini meer eer aandoen.

Luxe

Je moet de Twingo Gordini zien als een luxueuze Twingo RS. Niet echt wat Amedée Gordini ’in gedachten had. De auto is uitgevoerd in een mooi metaalblauw met de onvermijdelijke twee witte strepen. Enkele glanzende zwarte of witte accenten maken het geheel af. Uiteraard mogen ook de Gordini Series-logo’s niet ontbreken.
In het interieur worden de stoelen met doorstikt leder overtrokken. De toerenteller heeft een blauwe achtergrond en ook het bovenste deel van het stuur en de mof van de versnellingspook zijn blauw. De uitrusting is erg compleet: 17-duimsvelgen met diamantdesign, automatische airco, licht- en regensensoren, een snelheidsregelaar/begrenzer en verdonkerde ruiten achteraan.
In optie zijn het Cup-onderstel, typische velgen, Gordini-tapijten en de Gordini-sleutel beschikbaar. De nieuwe Gordini wordt in februari 2010 op de markt gebracht. Ook voor de prijzen is het wachten tot dan.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie