Bij Rinspeed twijfelen ze er niet aan om de hele auto-industrie opnieuw in vraag te stellen. Zo kwamen ze tot het besluit dat gewicht van de auto en de motor vastliggen maar dit niet moet opgaan voor de aerodynamica. En een goed geleide luchtstroom kan het verbruik doen dalen.
Aantal plaatsen …
Als we even de cijfers bekijken stellen we vast dat een auto in de meeste gevallen enkel de bestuurder aan boord heeft. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Rinspeed een auto heeft gebouwd waarin de bestuurder centraal staat. De bestuurder krijgt een zitje centraal in de auto wat de aerodynamica sterk verbeterd. Toch is het mogelijk om deze Ringspeed van twee bijkomende zetels te voorzien. In dat geval wordt de Rinspeed wat langer en verliest hij wat van zijn aerodynamische doeltreffendheid.
iPhone
We zijn het van Rinspeed gewoon dat ze erg origineel uit de hoek kunnen komen. Leuk is bvb dat de auto volledig via een iPhone kan bediend worden. Het systeem werd door Rinspeed en audio-specialist Harman Kardon gezamenlijk ontwikkeld.
Elektrisch
Een brandstofmotor onder de motorkap kon niet voor Rinspeed. Het concept kreeg dan ook lithium-ion batterijen en een elektrische motor van meer dan 200 pk mee. Dankzij het lage gewicht van 1.050 kg zijn de prestaties erg aantrekkelijk: een topsnelheid van 220 km/u en een sprint 0 tot 100 km/u in amper 4 seconden mogen gezien worden. De versnellingsbak met zes gangen is afkomstig van de Subaru WRX …