Nog tot 9 december is het autosalon van Los Angeles open voor het publiek. Een salon dat verschilt van alle andere en verbaast omdat het klein maar verscheiden is. Net als andere salons heeft het echter zijn sterke en zwakke punten.
Top
Porsche Cayman
Het is zover: Porsche heeft de nieuwe Boxster van een stalen dak voorzien en noemt hem opnieuw Cayman. Niets nieuws onder de zon? Precies dat is leuk: de Cayman ondergaat geen revolutie, maar een grondige evolutie die hem verleidelijker maakt dan ooit. De beste Porsche?
Echte persdagen
In tegensteling tot de persdagen op verschillende Europese salons zie je hier geen gezinnen met kinderwagen, toeristen in korte broek of omstanders met gsm die persdossiers meepikken. Hier kun je echt werken, zeker door de ruime stands. Leve de ruimte!
Diversiteit
Van een gigantische pick-up tot een straffe muscle car met daartussen kleine elektrische wagens: voor ieder wat wils. Californië is een zeer verscheiden markt, het salon is daarvan een exacte weerspiegeling.
Flop
Fiat 500e
Schitterend, Fiat bouwt een elektrische 500. De Italiaanse mythe is beter dan ooit aangepast aan het stadsverkeer. Nog beter is dat het rijgemak behouden blijft. Maar waar zit de adder? Hij wordt alleen verkocht in Californië. En wij dan?
Babes
Preuts Amerika! Op salons dichter bij huis zijn er hostessen in overvloed, die hun charmes etaleren naast de mooie koetswerken. Maar op het salon van LA vind je er bijna geen. Moeten we daar om treuren of juichen? Ieder zijn mening.
Amerikaanse constructeurs
Waar zijn ze? Ergens weggestoken achter de Japanners en de Duitsers die zoals gewoonlijk de meeste paleizen inpalmen. De Amerikanen tonen enkele snel bij elkaar geknutselde concepts, maar geen enkele grote nieuwigheid. Dat is teleurstellend voor een plaatselijk salon.