Maserati wilde de tweede SUV in zijn catalogus, naast de Levante, in november onthullen. Maar de officiële voorstelling van deze compactere SUV, die Grecale genoemd wordt, werd uiteindelijk uitgesteld naar de lente van 2022 omwille van het huidige tekort aan elektronische chips.
Toch slaagden onze spionnen erin om de toekomstige sportieve Trofeo-versie te betrappen tijdens een testsessie.
Dit model onderscheidt zich van eerdere prototypes van de Grecale door de aanwezigheid van ruimer bemeten velgen en ook grotere, geperforeerde remschijven met rode remklauwen.
We zien ook een nieuw type uitlaat met dubbele rechthoekige eindstukken die anders zijn dan de exemplaren wat we konden zien op eerder betrapte ontwikkelingsprototypes van de Grecale.
In tegenstelling tot zijn grote broer, de Levante Trofeo, zou deze Grecale Trofeo niet uitgerust worden met een V8. Onder de motorkap zou eerder de wilde 2.9 liter bi-turbo V6 zitten die ook gebruikt wordt voor zijn neef, de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Deze twee modellen delen immers hetzelfde technische platform, dat de naam Giorgio draagt.
Het blok, dat onder de motorkap van de sportieve SUV van Alfa Romeo 510 pk levert, zou de Maserati Grecale Trofeo niet moeten beletten om in de voetsporen te treden van onder andere de de Porsche Macan GTS (440 pk) of de BMM X4 M Competition (510 pk).