Jean-Francois Christiaens

26 MRT 2019

Scoop: groepsonthulling van BMW’s toekomstige elektrische auto’s

BMW verfijnt de ontwikkeling van zijn toekomstige elektrische modellen in het Hoge Noorden. Het vertelt ons vandaag meer over zijn iX3, i4 en iNext, die in 2020 en 2021 op de markt komen.

20190326070343bmwelectriques.jpg

BMW toont “officiële spionagefoto’s” van zijn toekomstige elektrische modellen, die op dit moment worden getest in het Zweedse Arjeplog. Daarbij laat het meteen wat technische informatie los.

iX3: 2020 en 400 kilometer

20190326070344bmwelectriques.jpg

De eerste die we op de markt zullen zien is de elektrische variant van de SUV X3. Die heet iX3 en komt in de loop van volgend jaar op de markt. op basis van deze eerste foto’s kunnen we alvast afleiden dat het uiterlijk van de elektrische versie niet fundamenteel zal veranderen in vergelijking met de varianten met verbrandingsmotor. BMW heeft trouwens enkel het radiatorrooster en de bumpers gecamoufleerd. Op technisch vlak belooft de elektrische SUV, die in China van de band zal lopen, een rijbereik van meer dan 400 kilometer op de nieuwe homologatiecyclus WLTP. BMW belooft bovendien dat hij compatibel zal zijn met snelladers van tot 150 kW, naar het voorbeeld van de Audi e-tron.

i4: 2021 en 600 kilometer

20190326070438bmwelectriques.jpg

BMW maakt meteen van de gelegenheid gebruik om zijn toekomstige i4 onder de aandacht te brengen. Die is nog veel zwaarder gecamoufleerd en heeft de vorm van een vierdeurscoupé. Het is nog even wachten voor je een bestelbon kan tekenen, want de productie start pas begin 2021. We weten echter al wel dat de i4 zal worden geassembleerd in het Duitse München. BMW kondigt een WLTP-rijbereik van meer dan 600 kilometer aan, maar ook flinke prestaties, met een sprint van 0 naar 100 km/u in zo’n 4 seconden en een topsnelheid van meer dan 200 km/u.

iNext: 2021 en 600 kilometer

20190326070437bmwelectriques.jpg

Tot slot zien we op het Zweedse ijs nog de toekomstige elektrische vaandeldrager van BMW paraderen. De cross-over iNext is behoorlijk uit de kluiten gewassen en zal pas vanaf 2021 van de band lopen in de Duitse fabriek van Dingolfing. BMW bevestigt ook voor dit model een WLTP-rijbereik van meer dan 600 kilometer. Maar de Beierse autobouwer legt voor de iNext vooral de nadruk op zijn doorgedreven zelfrijdende capaciteiten.
Advertentie
Advertentie
Advertentie