François Piette

30 MRT 2004

SRT blijft de Chrysler Group dynamiseren.

Wat is het recept voor een auto die zijn plaats verdiend heeft in het Guinness Book of World Records? Volgens Dan Knott, hoofd van Street and Racing Technology (SRT) binnen de Chrysler Group, zijn daar de volgende ingrediënten voor nodig: de juiste visie, de juiste structuur – en een team diehard-enthousiastelingen die de inspanningen van de ingenieurs in goede banen leiden. Knott, die hier morgen zal spreken op een centraal panel van de “Society of Automotive Engineers” (SAE) , zal de grondbeginselen van SRT schetsen, die het voor de organisatie mogelijk gemaakt hebben verder te bouwen op het succes van de Dodge Viper SRT-10 met opvallende auto’s waaronder:  De Dodge SRT-4, die in 2003 debuteerde als de snelste auto onder de 20.000 dollar bij de tuningliefhebbers van compacte sportievelingen, maar die voor 2004 al een upgrade kreeg tot 230 pk, terwijl een differentieel met beperkte slip werd toegevoegd aan de standaarduitrusting;  De 500 pk sterke Dodge Ram SRT-10 -- de Viper onder de pickups--, die met SRT-engineering ontwikkeld werd tot ‘s werelds strafste pickup, waardoor hij werd opgenomen in het Guinness Book of World Records als 'Snelste Pickup ter wereld';  En de 330 pk sterke Chrysler Crossfire SRT-6, die deze maand in Genève werd onthuld als een super- Crossfire met een toevoeging van echte Amerikaanse “performance” die geïnspireerd is op de competitie, maar gehomologeerd werd voor de openbare weg. SRT werd in 2002 officieel aangekondigd tijdens de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit en werd in het leven geroepen om bij alle prestatiegerichte afdelingen binnen de Chrysler Group – motorsports engineering, het Viper-ontwikkelingsteam en Mopar Performance Parts engineering – een stok achter de deur te hebben om een reeks prestatiegerichte auto’s en onderdelen van topkwaliteit te creëren. Daarmee werd de Chrysler Group de eerste constructeur die krachtige auto’s, prestatiegerichte onderdelen en motorsportengineering onder één dak verenigde. SRT werd niet alleen opgericht om de prestaties op te peppen, maar ook het imago van de auto’s van Chrysler, Dodge en Jeep® -- en van Mopar parts and accessories. Ieder initiatief van SRT vloeit voort uit een specifieke visie: referentieprestaties aan de laagst mogelijke prijs, afgeleverd met absolute integriteit en geloofwaardigheid. “SRT sluit nooit compromissen betreffende vier sleutelaspecten,” legt Knott uit. “Om te beginnen levert SRT extravagante, opvallende auto’s aan liefhebbers. Vervolgens voldoet al ons design- en ontwikkelingswerk aan de hoogste eisen. Ten derde draagt ieder wagenprogramma bij tot het eindresultaat. En ten slotte streeft SRT in al zijn programma’s naar constante verbetering.”

Source : DaimlerChrysler
Advertentie
Advertentie
Advertentie